Napisz do nas

sp2@miastko.pl

Zadzwoń

(59) 857 28 43

Godziny pracy

Pon - Pt: 07:00 - 15:00

Aktualności

Pedagog

Pedagog

Wiesława Kąkol

DNI PRACY GODZINY PRACY
Poniedziałek 10.00-12.00
Wtorek 10.00-12.00
Środa 10.00-12.00
Czwartek 10.00-12.00
Piątek 10.00-13.00

Pedagog specjalny

Beata Ściślewska

DNI PRACY GODZINY PRACY
Poniedziałek 11.45-15.00
Wtorek 7.30-11.00
Środa 7.30-10.00
Czwartek 11.45-14.30
Piątek -----


Psycholog

Dominik Minciukowski

DNI PRACY GODZINY PRACY
Poniedziałek -----
Wtorek 11.00-14.00
Środa 12.00-15.00
Czwartek -----
Piątek 8.30-14.30


„Pozwólmy dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy”
Janusz Korczak


Najważniejszym partnerem w pracy pedagog jest uczeń, więc Uczniu gdy:
1. Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
2. Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem/ rodzicem/ rówieśnikami
3. Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
4. Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
5. Chciałbyś pomóc innym, a nie wiesz w jaki sposób.
6. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
7. Masz trudności w nauce.

Zwróć się o pomoc do pedagoga szkolnego lub pedagoga specjalnego lub skorzystaj z bezpłatnej infolinii:

800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Telefon 116 111 działa przez 7 dni w tygodniu, w godzinach 12:00 - 2:00, można także zarejestrować się na stronie https://116111.pl/ oraz napisać wiadomość e-mail.
116 123 – Telefon zaufania dla dorosłych w kryzysie emocjonalnym

Do zadań pedagoga szkolnego należy:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów; Dziennik Ustaw – 8 – Poz. 1591
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów
w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Do zadań pedagoga specjalnego należy:
1. Współpraca z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
2. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami.
3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.
5. Współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z ;
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
- placówkami doskonalenia nauczycieli,
- innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
- pracownikiem socjalnym,
- asystentem rodziny,
- kuratorem sądowym i innymi.

Strony internetowe, z których możecie skorzystać:
https://brpd.gov.pl/ - Rzecznik Praw Dziecka
https://fdds.pl/co-robimy.html - pomoc dzieciom krzywdzonym
https://mlodeglowy.pl/kompendium-wiedzy/ - Młode Głowy; otwarcie o zdrowiu psychicznym
http://dzieckowsieci.fdn.pl/ portal promujący zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, dobre wprowadzenie dla rodziców zaczynających przygodę z Internetem
http://www.sieciaki.pl/ portal dla dzieci promujący zasady bezpiecznego Internetu
https://pedagogika-specjalna.edu.pl/kategoria/strefa-rodzica/ - Rady dla rodziców dotyczące wychowania, kształcenia, rewalidacji i rehabilitacji dzieci, recenzje książek, artykuły, wywiady

PORADNIK DLA RODZICA: „Jak organizować dziecku warunki do nauki w domu”?
DROGI RODZICU,
1. Zanim dziecko zasiądzie do zeszytów, warto zadbać, by nic go nie rozpraszało: wyłączyć telewizor, radio, zamknąć drzwi do pokoju, itp. Im mniej będzie dookoła rozpraszających bodźców, tym lepiej. Pamiętaj, że w pomieszczeniu, w którym dziecko się uczy, powinna panować CISZA.
2. Zadbaj, by dziecko miało swój kącik do nauki, najlepiej z własnym biurkiem i krzesłem przystosowanym do wzrostu dziecka.
3. Ważne jest też, by światło padało z lewej strony, gdy dziecko jest praworęczne, a z prawej, gdy dziecko jest leworęczne.
4. Oświetlenie elektryczne nie może być zbyt słabe, nie może też być zbyt jaskrawe.
5. Na biurku powinien panować porządek, znajdować się na nim powinny tylko rzeczy aktualnie potrzebne do nauki.
6. W pokoju nie może być duszno ani zbyt gorąco, optymalna temperatura to ok. 20 – 21 stopni Celsjusza.
7. Dobrze jest, by dziecko robiło w czasie nauki krótkie 10-15-minutowe przerwy, np. na zrobienie herbaty czy inną mało absorbującą aktywność. Pamiętaj, nie może to być nic, od czego będzie je trudno oderwać.
8. Jeśli dziecko uczy się / odrabia zadaną pracę, nie przeszkadzaj mu. Nie pozwól też, by robiło to rodzeństwo.
9. Na atmosferę nauki wpływa również nastawienie rodziców do szkoły i edukacji. Im bardziej rodzice wspierają dziecko w nauce, tym lepsza jest atmosfera do uczenia się.
10. Bądź gotowy do pomocy, jeśli dziecko cię potrzebuje. Nie naciskaj jednak, jeśli o to nie prosi. Czasem lepiej je zostawić, by rozwiązało problem samo. Nie jest jednak dobrze, jak dziecko ma poczucie, że jest ze swoimi szkolnymi problemami samo.
11. W czasie pracy dziecka w domu dyskretnie sprawdzaj, czy rzeczywiście się uczy.
12. W młodszych klasach sprawdzaj, czy dziecko odrobiło wszystko, co było zadane. Miej jednak świadomość, że w życiu każdego rodzica przychodzi czas, że musi pozwolić dziecku podejmować pewne decyzje samodzielnie, a na pewno pozwolić mu samodzielnie się uczyć i ponosić konsekwencje swoich wyborów.
13. Nigdy nie zapominaj o największym narzędziu. Pochwała za odrobione lekcje zawsze skutecznie dodaje dziecku skrzydeł.