8 grudnia 2022

Laboratoria przyszłości

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

  • To inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech
    w Kancelarii Prezesa rady Ministrów.
  • Celem programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Uczniowie naszej szkoły już od początku roku szkolnego 2022/2023 korzystają z zakupionego sprzętu w ramach programu Laboratorium Przyszłości i łączą naukę z zabawą.  Szkoła Podstawowa nr 2 im. Bolesława Chrobrego w Miastku w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych o łącznej wartości 77400,00 zł. Wsparcie zostało wykorzystane w całości.

Zakupione wyposażenie zostanie wykorzystane do prowadzenia zajęć edukacyjnych z techniki, informatyki, geografii, przyrody, biologii, fizyki, chemii oraz w ramach innych zajęć edukacyjnych, a także kół zainteresowań.

Na dzieci czekają różne typy zajęć kreatywnych

KUCHCIKOWO

Szkoła otrzymała wyczekiwany przez dzieci sprzęt gospodarstwa domowego: robot kuchenny, toster, kuchenkę elektryczną oraz płyty grzewcze. Dodatkowo zaopatrzono pracownię w meble i drobne artykuły niezbędne podczas pracy w kuchni. Sprzęt wykorzystywany jest podczas zajęć „Kuchcikowa” oraz na lekcjach dotyczących zdrowego żywienia. Sprzęt AGD pomoże w przygotowaniu zdrowych smacznych posiłków, zmieni nawyki żywieniowe dzieci i podniesie świadomość społeczną
w zakresie zdrowego odżywiania.

ZAJĘCIA RĘKODZIEŁA

Na uczniów czekają również zajęcia artystyczne. W pracowni rękodzieła są dwie maszyny do szycia, by za chwilę wyczarować dzięki nim piękne, misie, poduszki i inne wytwory dziecięcej wyobraźni. Szydełkowanie i krawiectwo to zajęcia, które odprężają, ale i pobudzają naszą kreatywność. Podczas tych lekcji uczniowie poznają mi. in. techniki krawiectwa.

PRACOWNIA MULTIMEDIALNA

W wyposażeniu tej pracowni znajduje się sprzęt do kreatywnych działań. Dzięki ekranowi green screen możemy przenieść się
w dowolne miejsce na ziemi. Roboty edukacyjne typu photon wykorzystywane są do nauki programowania. Przełomowa technologia VR pomoże zwiększyć zaangażowanie i pozwoli na lepsze przyswajanie wiedzy. Ponadto w pracowni multimedialnej dostępne są m.in. długopisy 3D, które umożliwiają doskonałą zabawę.